2016. május 20., péntek

Vers - Neked

Anna Ahmatova: A közös poharat

A közös poharat - azt is feledd el:
nem iszunk már belőle bort, vizet,
nem csókoljuk meg egymást kora reggel,
nem ér az ablakban a szürkület.
Téged a napláng - a hold éltet engem,
de egybefonva tart, egy szerelemben.

Szelíd, hű társam ittmarad velem,
s már neked is van könnyű kedvű társad.
De tudom, mért riadt a szürke szem,
ha beteg vagyok - éretted, utánad.
Ritkán találkozunk, s továbbmegyünk:
őrizgetjük nyugalmas életünk.

De verseim hangoddal telve még,
s a tieid az én lélegzetemmel.
Van tűz, melyet eloltani nem mer
felejtés, félelem se: égten ég.
Ó, hogy emlékezem most, félve-vágyva,
rózsaszín, száraz ajkad vonalára!

/Ford.: Rab Zsuzsa/

5 megjegyzés:

  1. Mondd el neki vagy írd le, hogy mennyire szereted. Férfiként mondom: el nem tudom képzelni, hogy ne érintse meg...
    - roberto

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elvileg ismeri a blogot, szerintem sosem olvasta... Pénteken írtam levelet, még nem válaszolt.
      Azt hiszem (mivel múltkor említetted ezt a lélektárs dolgot) érteni fogod, amit írok: úgy érzem a büszkeség, az ego és a múltbeli pofonok határozzák meg a tetteit, nem az, hogy mit érez...

      Törlés
    2. Nagy kár érte. Akkor engedd el.
      -roberto

      Törlés
    3. Bárcsak felszólításra menne...

      Törlés
  2. Kedves Hölgy, aki írtál ide. Bocsáss meg, véletlenül kitöröltem vhogy... :-(

    VálaszTörlés