2016. augusztus 11., csütörtök

coming out

Csak a szokásos éves kontroll volt. Úgy tűnt, hogy végre jók az értékeim és a gyógyszer-beállítás is. Egyszercsak megállt az orvos és összevonta a szemöldökét. Mindig tudom mit jelent ez. Nem jót.
Felém fordította a monitort. Magyarázott, miközben megmutatta a "rohadékot".
Visszarendelt két hét múlvára. "Vannak csodák!".
Akkor nem voltak. Két héttel később már a vérvételes papírokkal a kezemben jöttem ki a rendelőből.
Ha magánintézménybe jársz, emberszámba vesznek. Nem ülsz órákat a váróban, 2 perc alatt szólítanak vérvételhez, melynek eredménye délután vagy másnap landol az email fiókodban.
Munka közben jó hírt kapni jó. Rosszat meg rossz. Ez ilyen egyszerű. Ez pedig k**** rossz hír volt. Három csillagos. Az értékek bőven a referencia határokon kívül. És ez most nem a szérum vas csökkent értékére hívta fel a figyelmet. Ez két tumormarker volt. A lelet alján pedig a kőkemény konklúzió: "Magas eshetőség a ... eredetű ... rák jelenlétére."
A folyosón hívtam az orvosom, miközben a saját temetésemről vizionáltam.
Több szem többet lát. A következő hetekben több időt töltöttem orvosi várókban és székekben, mint a saját ágyamban. Az összes követ megmozgattuk. Több radiológus látott, mint addig egész életemben. Szinte minden nap más vizsgálóasztalon feküdtem.
A mélypont az volt, amikor az egyik jónevű klinika feltörekvő orvosa (természetesen hozzá is ajánlással érkeztem) a kettős hasi sztóma rejtelmeibe kezdett bevezetni. A pokol legmélyebb bugyrába. Amikor már nincsenek petefészkeim, méhem, hüvelyem. Amikor megszabadítanak a hashártyám egy részétől, a húgycsővemtől és a végbelemtől. Ekkor néztem a mellettem ülő férjemre. Holt sápadtan hallgatta az ítéletet.
"Öt éves túlélés?" "Majd szövettan után. 1.stádium esetén 90%. 3-4. esetén csak néhány hónap."
"És ha nem jártam volna a rendszeres kontrollokra, akkor mire kiderül már tepsi?" "Igen. Sajnos. Ez ilyen alattomos."
Fasza.

10 megjegyzés:

  1. Huhh. Ez most szíven ütött.
    Beteg vagy? Vagy voltál? Múlt időben íródott...
    Folytatod majd?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Folytatom majd. Ez már sosem lesz múlt idő. Teljesen soha...

      Törlés
  2. ne haragudj, nem tudok írni.. csak ülök és olvasom..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, ne.
      Ő nem is tud róla. Próbáltam elmondani, de vhogy nem sikerült. Utalgattam rá, de nem kérdezett vissza.
      Most már nem is bánom. A szánalomnál nincs rosszabb...

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  3. Ne haragudj, de ő engem nem érdekel.. te - így félig ismeretlenül - igen.. bennem nincs szánalom, és igen, annál nincs rosszabb - csak mellbe vágott..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azóta sok minden történt... ahogy lesz erőm, ezt is leírom.
      Jól vagyok. Ez a lényeg.

      Törlés
  4. ..ha van időd erőd és kedved, kérlek írj egy pár sort..nagyon nyitva maradt az ajtó..

    VálaszTörlés
  5. ..most már kicsit aggódok!..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most egy kicsit muszáj visszavonulnom. Együtt lenni azokkal, akiknek valóban fontos vagyok. Rendezni a gondolataim. Az életem.
      Köszönöm, neked is, hogy "vagy".

      Törlés